luni, 29 august 2016

Mai iubeste Baia Mare fotbalul?

Eu nu pot povesti prea multe, pot spune doar ce am trait eu. Ca nu l-am prinz pe Zavoda, nu am cum sa-l tin minte nici pe Mircea Sasu, nici pe fratii Gergely. Insa tin minte echipa inca de pe vremea lui Mateianu. A iubit lumea fotbalul pe vremea lui Mateianu si Paul Popescu. L-a iubit lumea pe vremea lui Miki Szabo. Eu locuiam in Somcuta Mare pe vremea promovarii si a primelor meciuri de atunci in Divizia A. Am venit o data cu tata pe jos, in alergare, pana la Doua Veverite (de acolo ne-a luat un prieten de-al lui cu masina, desi, daca il intrebati pe tata, am fugit pe jos din Somcuta pana in Baia Mare).
Veneam la meci si tata avea abonament in tribuna oficiala. Veneam sa-l vedem pe Ariciu, Frank, “Eu” Gadja, Imre Szepi, Nelu Condruc, Molnar, Sany Koller, Marin Sabau, Gogu Dragomirescu, Buzgau, Bela Rozsnyai, Lucica Balan, Miron Borz, Anti Weissenbacher, Radu Pamfil, Nelu Muresan, Sandu Terhes, Gigi Deac, “Tati” Tataran, “Cugli” Feher, Gyuri Tulba, Caciureac si altii pe care ii tin minte, dar nu-mi vin acum.
Tin minte un meci cu Avantul Reghin, cand am batut cu 9-0. A dat un gol din foarfeca pe spate Radu Pamfil, aproape de jumatatea terenului, lateral dreapta. Mai stiu, tot la meciul ala, ca ma intrebam daca merge si 10 pe tabela veche, dar s-a terminat cu 9-0.
Mateianu isi ducea echipa prin localitatile judetului. Si stiu ca a venit o data si la Somcuta Mare, in pauza de iarna. N-au putut curata terenul de pe arena din Somcuta (care nici acum nu e functionala, ca s-au gasit unii sa vrea sa faca teren fara bani), asa ca au chemat o masina de aia de asfaltat drumurile sa batatoreasca. Intr-un meci, in care Baia Mare a castigat cu 2-1, a jucat si tata. Evident, la Somcuta. Pe final, la 1-1, un baimarean a sutat spre poarta, tata a sarit in disperare sa scoata balonul, dar mai mult l-a impins in poarta. Culmea, fix in poarta in spatele careia eram eu. Nu avea ce face, terenul era inghetat, s-a dus ca sania. Unii au comentat din zona ca si-a dat Grumaz autogol, dar lumea spunea, in general, ca nu a avut nicio vina, dimpotriva, a incercat sa evite golul.
La Somcuta juca atunci un baiat foarte talentan, Mircea Velisca, imi aduc aminte si acum numele lui. Stiu si ca a fost in probe la FC Baia Mare, dar nu l-a retinut Mateianu, ca ar fi avut ceva probleme de sanatate. Intre timp, am auzit si ca s-a dus dintre noi. Dar il tin minte, ca era foarte tehnic.

Tata ma ducea de fiecare data la meci. Avea abonament in tribuna oficiala. Mama imi dadea 5 lei sa-mi cumpar seminte si sa-i aduc si ei. Asta si faceam. Era moneda aia marioaca de aluminiu (sau ceva de gen). Am stat ce am stat in tribuna oficiala, dar acolo veneau si grangurii, ori al meu se manifesta zgomotos si il ocarau aia, ca nu suportau. S-a enervat omul meu si s-a dus in potcoava. Si de atunci in potcoava a stat. Atat cat a meritat sa mearga la fotbal.
Am fost la un meci in care Baia Mare juca impotriva lui Dinamo. Cu Andone, cu Rednic, cu Klein, Mateut, trupa aia supertare. Ne-a batut Dinamo, dar nu asta vreau sa spun. Unul dintre colegii tatalui meu i-a cam suduit pe dinamovisti, pana l-au luat niste militieni si dus a fost. L-am mai vazut pe om abia a doua zi, la sala, unde am mers la un meci de volei. Se misca omul extrem de rau si avea un fanion cu Dinamo in mana. Dupa ce l-au umflat militienii, i-au mai dat si ceva de cumparat.
N-am fost la meciul cu Real Madrid din 15 septembrie 1982. N-am fost pentru ca nu am avut bilet. Desi puteam sa am. Insa, jucam si eu ceva fotbal la FC la prunci, iar nenea antrenorul ne-a spus ca o sa fim copii de mingi. Nttt... i-a pus pana la urma pe cei mai mari ca noi. Si eu am luat-o in brate.
Sunt foarte multe pe care le-as putea povesti. Sa-mi mai aduc aminte doar. Si de ce tot spun eu din astea? Pai, uite de ce: astazi am vazut cu stupoare ca in Baia Mare NU MAI EXISTA niste o echipa de fotbal de seniori. Niciuna! Glorie tie partid iubit!

2 comentarii:

  1. Mircea, de la ultima promovare, undeva prin 2000, nu se mai iubeste fotbalul in Baia Mare. Am trait si eu multe pe batranul stadion si pe altele alaturi de galerie etc. Pentru mine in acest oras nu va exista alta echipa de fotbal, doar FC. Nici nu stiu unde e palmaresul echipei...Intr-o vreme se lauda Bala cu el, dar poate erau doar vorbe. Ma doare zi de zi ca fotbalul baimarean a ajuns unde a ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  2. Atenţie
    Acest lucru este de a informa publicul larg, bărbați sau femei care sunt sănătoși și
    100% grave în vânzarea rinichiului dumneavoastră ar trebui să apeleze urgent la Dr.raphael
    Spital .. email; doctorraphael@aol.com pentru că avem multe
    a pacienților care în prezent au nevoie de un transplant de rinichi.
    căutând o modalitate de a-ți vinde rinichii pentru bani din motive financiare
    Ne descompunem și cumpărăm rinichiul pentru 900.000 de euro de persoană
    rinichi
    și avem, de asemenea, medicamente Vib / Aid Ultra Vibros 11 care îl pot vindeca sau menține mai mult timp

    trimiteți-ne un e-mail acum,

    E-MAIL; doctorraphael@aol.com
    Hangout: Clevelandclinicmanagement@gmail.com
    Cu sinceritate

    Dr.Raphael

    RăspundețiȘtergere